اهدای تابلوی نقاشی کودکان شین آباد به وزیر

بازتوانی ۲۶ دی ۱۳۹۴

انجمن حمایت از بیماران سوخته، در دیداری که در دی ماه ۱۳۹۴ با وزیر وقت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشتند، یکی از تابلوهای کودکان شین آباد را به وی اهدا کردند. پس از مدت ها پیگیری، با همکاری دکتر ایازی قائم مقام وزیر در امور مشارکت های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیرین حوزه سلامت و دکتر جمالی در همین معاونت، در تاریخ ۱۴/۱۰/۹۴ ، اعضای موسس انجمن با وزیر بهداشت ملاقات حضوری داشتند. در این ملاقات دکتر فاطمی، دکتر معصومی، خانم امینی، خانم باقری و خانم عراقی از اعضاء موسس، دکتر صالحی، دکتر ده مرده ایی، دکتر طاووسی، دکتر مبین، خانم گنجه ای و خانم علاالدینی از اعضاء انجمن حضور داشتند. همچنین علاوه بر وزیر و قائم مقام ایشان در سازمان های مردم نهاد ، معاونت درمان وزارت، روئسای دانشگاه های تهران، ایران، شهید بهشتی، معاونین سه دانشگاه مذکور، معاونت های مشارکت های اجتماعی این دانشگاه ها و جناب سردار طلایی، شهردار منطقه ۲۲، نماینده اوقاف و تعداد دیگری از مسئولین دانشگاه و خارج از دانشگاه حضور داشتند.

بعد از مقدمه دکتر ایازی، از طرف انجمن به ترتیب دکتر فاطمی، دکتر ده مرده ای، دکتر مبین، دکتر طاووسی و دکتر صالحی مجموعا به مدت یک ساعت در مورد نحوه شکل گیری انجمن، وضعیت سوختگی در ایران، اولویت های پیشگیری، درمان و بازتوانی، هزینه های بالای درمان، فقیر بودن بیماران در مقایسه ایران با سایر کشورها، ناهماهنگی در امر آموزش و پژوهش و درمان، اقدامات غیر علمی و صدمه زننده در سوختگی و عدم وجود متولی در سوختگی برای تعیین گایدلاین ها و استانداردها صحبت کردند. سپس روسای دانشگاه های ایران و شهید بهشتی و معاونت درمان وزارت در خصوص وضعیت سوختگی، اقدامات انجام گرفته و بیمارستان‌های در حال احداث صحبت نمودند. همچنین سردار طلایی در مورد اقدامات لازم برای بهبود وضعیت سوختگی پیشنهاداتی ارائه کردند.

تغییرات ساختاری برای ایجاد یک میز در معاونت درمان در خصوص سوختگی، تامین پرستار مورد نیاز بیمارستان‌های سوختگی، پیگیری تکمیل و راه اندازی بیمارستان‌های درمانی در حال احداث با حضور مشاوران خارجی و تبدیل سیستم مدیریتی بیمارستان ها به هیآت امنایی، تامین هزینه‌های بیمارستان‌ها از طریق کمک خیرین و نیز ارزش املاک قابل تبدیل به احسن برای تامین هزینه ها، تاکید بر ورود انجمن و مرکز تحقیقات به امر آموزش و پژوهش و درمان و کمک به وزارتخانه در این زمینه تصمیماتی بود که مقام وزارت اظهار داشتند. وزیر از دکتر ایازی خواستند برای پیگیری اقدامات پیشنهادی جلسه ای را قبل از شروع سال آتی هماهنگ نمایند. در پایان جلسه از طرف سرکار خانم علاالدینی مدیر اجرایی انجمن تابلوی نقاشی کودکان سوخته شین آباد به جناب آقای وزیر اهدا شد.

در ادامه وزیر بهداشت ضمن استقبال و تایید مطالب ارائه شده در مورد خاطرات بد خود از بخش سوختگی در مشهد، وضعیت نامطلوب سوختگی در کشور و اینکه بیماران سوختگی خدمات و حمایت مطلوب را دریافت نمی کنند صحبت کرد.


با ققنوس همراه شوید: