همراهی آتش نشانی پایتخت با برنامه های انجمن ققنوس

پیشگیری ۲۹ فروردین ۱۳۹۶

در نشست مشترک انجمن ققنوس و سازمان آتش نشانی به ریاست دکتر محمد جواد فاطمی ( فوق تخصص جراح پلاستیک و رئیس هیات مدیره ی جمعیت حمایت از بیماران سوخته ) و سعید شریف زاده ( مدیر عامل سازمان اتش نشانی تهران) و دکتر آروند ( معاون آموزشی سازمان و دکترای مدیریت بحران ) سرکار خانم باقری ( مسئول کمیته ی پیشگیری از سوختگی ) سرکار خانم علاالدینی ( مدیر اجرایی انجمن ) و سرکار خانم ابراهیم زاده ( مسئول کمیته ی روابط عمومی ) به بررسی وضعیت سوختگی در ایران و چگونگی به کارگیری راهبردهای کاهش اسیب پرداخته شد .

در این نشست سعید شریف زاده مدیر عامل سازمان اتش نشانی تهران اذعان نمودند هم اکنون در تهران ۷۸۳۲ مکان پر خطر دیگر در شرایط وخیمی همانند #پلاسکو به سر می برند که علیرغم هشدارها تمهیدی جهت ایمن سازی آنها صورت نگرفته است. همچنین دکتر محمد جواد فاطمی با اشاره به حوادث تلخی مانند اتش گرفتن مدارس در روستاها و شهرها از جمله #شین_آباد و #درودزن از وجود ۳۵ هزار کلاس غیر ایمن درسی خبر دادند که تمامی اینها در صورت عدم توجه و عدم رسیدگی مسئولین مربوطه می تواند فجایع غیر قابل جبرانی را به بار بیاورد .

در پی این مذاکرات انجمن ققنوس و سازمان اتش نشانی تهران در این نشست مشترک هم قسم شدند تا هر آنچه که در توان دارند جهت این همکاری بدون هیچ چمشم داشتی به کار بگیرند و در خصوص پیشگیری از سوانح و سوختگی با تمام قوا مبارزه کنند . برای #پیشگیری از فجایع قابل کنترل به ما #بپیوندید. چشم به راه همیاری شما هستیم

انجمن ققنوس و سازمان اتش نشانی بارها از وزارت اموزش پرورش درخواست گنجاندن مبانی پیشگیری را در کتب درسی نموده اند که تا کنون بی جواب مانده است .


با ققنوس همراه شوید: