آتش‌سوزی ساختمان ۱۵طبقه در سعادت آباد

حوادث ۱۵ فروردین ۱۴۰۰

۴۰نفر از ساکنان که در آتش‌سوزی یک ساختمان ۱۵طبقه مسکونی در سعادت‌آباد گرفتار شده بودند توسط آتش‌نشانان از میان دود و آتش نجات یافتند.

به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، ساعت ۱۷دقیقه بامداد پانزدهم فروردین۱۴۰۰ ساکنان ساختمان ۱۵طبقه‌ای درمحدوده سعادت‌آباد با مشاهده دود و آتش در داخل کانال کابل‌ها و سیم‌کشی ساختمان با سامانه ۱۲۵ تماس گرفتند و تقاضای کمک کردند که ستاد فرماندهی آتش‌نشانی بی‌درنگ نیروهای آتش‌نشانی ایستگاه‌های ۱۲۴، ۱۲۷، ۵۵ و گروه امداد و نجات۳ همراه خودروهای حامل دستگاه‌های تنفسی و نردبان هیدرولیکی و نیز خودروی حمل تشک نجات را به محل حادثه رهسپار کرد.

بهنام ریاضی، مدیر منطقه۲ عملیات سازمان آتش‌نشانی در مورد جزئیات بیشتر این حادثه بیان کرد: در یک ساختمان ۱۵طبقه که شامل ۴۸واحد مسکونی است، ناگهان از قسمت کانال‌های کابل‌ها، سیم‌کشی برق، تلفن و آنتن(داکت تاسیسات این ساختمان) طعمه آتش شد به گونه‌ای که دود و شعله زیادی از آن خارج و وارد ساختمان می‌شد.

وی تصریح کرد: آتش‌نشانان بلافاصله به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول اقدام به مهار و خاموش کردن آتش کردند و گروه دوم نیز برای یافتن ساکنان گرفتار به جست‌وجوی در طبقات و واحدهای مسکونی مشغول شدند.

ریاضی ادامه داد: آتش‌نشانان همزمان با خاموش کردن آتش در داخل داکت و کانال‌های تاسیسات ساختمان و نیز جلوگیری از سرایت آن به داخل واحدهای مسکونی و راهروها، توانستند تعداد ۴۰نفر از ساکنان که میان دود و حرارت محبوس شده بودند را به بیرون از ساختمان انتقال دهند.


با ققنوس همراه شوید: