آتش‌سوزی یک کارگاه تولیدی کیف در محله خزانه بخارایی

حوادث ۲۴ بهمن ۱۳۹۹

یک کارگاه تولید کیف و چمدان در محله خزانه بخارایی عصر روز۲۴بهمن۹۹دچار آتش‌سوزی شد که با حضور به‌موقع آتش‌نشانان مهار و خاموش شد.

به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، در ساعت ۱۵:۱۵ دقیقه ۲۴بهمن در پی تماس تلفنی شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر بروز آتش‌سوزی در یک کارگاه با کاربری تولید کیف و چمدان واقع در خزانه بخارایی، فلکه چهارم، خیابان ابراهیم نوری، ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی تهران بلافاصله نیروهای عملیات ایستگاه‌های ۸۳ و ۱۳ و گروه امداد و نجات ۶ را به محل حادثه رهسپار کرد.

مهدی یگانه، فرمانده آتش‌نشانان اعزامی در این مورد اعلام کرد: محل حادثه یک ساختمان دو طبقه بود که طبقه دوم آن مسکونی و طبقه اول نیز مغازه تولیدی بود.

وی اضافه کرد: آتش‌سوزی درطبقه اول این ساختمان که یک کارگاه تولیدی کیف و چمدان به وسعت ۴۰ مترمربع بود، اتفاق افتاد، به طوری که دود و شعله زیادی از این مکان خارج می‌شد و همچنین احتمال می‌رفت شعله‌های آتش هر لحظه به طبقه فوقانی و یک دستگاه خودروی سواری تیبا که در نزدیکی محل حادثه پارک شده بود، سرایت کند.

وی ادامه داد: آتش‌نشانان بلافاصله با مجهز شدن به دستگاه تنفسی و رعایت نکات ایمنی و همچنین قطع جریان برق و گاز، به دو تیم عملیاتی تقسیم شدند که تیم اول به جست‌وجوی محبوسین احتمالی در طبقه فوقانی پرداختند و تیم دوم همزمان با استفاده از دو رشته لوله آبده آتش‌نشانی به مقابله با آتش‌سوزی در این کارگاه تولیدی مشغول شده و توانستند شعله‌های آتش را به‌سرعت مهار و خاموش کنند و از سرایت آن به طبقه بالا و نیز خودروی سواری مقابل این کارگاه، ممانعت به عمل آورند.

یگانه با اشاره به این‌که علت بروز این حادثه هم اکنون از سوی کارشناس آتش‌نشانی منطقه در دست بررسی است، افزود: خوشبختانه این حادثه هیچ خسارت جانی نداشت و آتش‌نشانان پس از مهار شعله‌های آتش، دودهای منتشر شده را به وسیله فن‌های قوی از تمامی ساختمان به بیرون تخلیه کردند.


با ققنوس همراه شوید: