رفع خطر بروز آتش سوزی موادشیمیایی در کارخانه داروسازی

حوادث ۲۴ فروردین ۱۴۰۰

خطرآتش‌سوزی مواد شیمیایی در یک کارخانه داروسازی دربزرگراه تهران -کرج با تلاش آتش‌نشانان برطرف شد.

به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، ساعت ۱۴:۱۵ روز ۲۴فروردین۱۴۰۰ طی تماس کارگران با سامانه ۱۲۵ مبنی بر وقوع آتش‌سوزی مواد سمی و شیمیایی در یک کارخانه داروسازی بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه‌های ۴۴، ۱۰۹ و گروه هزمت(ویژه مقابله با موادشیمیایی و موادخطرناک) به محل حادثه واقع در بزرگراه تهران- کرج اعزام شدند.

علی کاظمی، رئیس ایستگاه ۱۱۱ و مسؤول گروه هزمت که در محل حادثه حضور یافته بود، دراین خصوص بیان کرد: به محض رسیدن آتش‌نشانان به محل حادثه مشاهده شد از داخل اتاقی به وسعت۱۲ مترمربع در محوطه کارخانه داروسازی، دود و شعله آتش زیادی خارج می‌شود.

وی افزود: پس از دریافت اطلاعات کافی از طرف مسؤول ایمنی بهداشت، معلوم شد مواد فوق‌العاده سمی دچار آتش‌سوزی شده و همچنین انتشار بخار سمی در محوطه کارخانه، به‌شدت فضای این مکان را درمعرض آلودگی قرار داده است.

رئیس ایستگاه آتش‌نشانی تصریح کرد: آتش‌نشانان همراه گروه هزمت پس از تجهیز شدن به البسه ویژه و دستگاه تنفسی به مقابله با آتش‌سوزی پرداخته و موفق شدند در کمترین زمان ممکن، شعله‌های آتش را خاموش کنند و از سرایت آن به اطراف جلوگیری به عمل آورند.

کاظمی با اشاره به این که علت بروز این حادثه هم اکنون توسط کارشناسان آتش‌نشانی منطقه در دست بررسی است، گفت: آتش‌نشانان پس از تخلیه دود و محصولات آتش‌سوزی، محل حادثه را به طور کامل ایمن کردند.

وی خاطر نشان کرد: به رغم انتشار مواد سمی در فضای کارخانه، خوشبختانه دراین حادثه به هیچ‌یک از کارکنان و کارگران این کارخانه آسیب جانی نرسید.

وی خاطر نشان کرد: به رغم انتشار مواد سمی در فضای کارخانه، خوشبختانه دراین حادثه به هیچ‌یک از کارکنان و کارگران این کارخانه آسیب جانی نرسید.


با ققنوس همراه شوید: