ضروری است ۷ سازمان خدمات رسان در حوادث دارای یک شماره تماس مشترک باشند

حوادث ۲۰ مهر ۱۳۹۹

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران: ضروری است ۷ سازمان خدمات رسان در حوادث دارای یک شماره تماس مشترک باشند نخستین اولویت برای ارائه خدمات بهتر در حوادث، وجود یک تلفن مشترک و واحد برای ۷ سازمان مسؤول و خدمات‌رسان دروقایع مختلف است.

به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، مهدی داوری، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در همایش «با هم برای امنیت و سلامت» که سوم مهر ماه به مناسبت هفته‌ نیروی انتظامی برگزار شد، با اشاره به این که ۷ سازمان هستند که در حوادث مختلف کنار هم قرار می‌گیرند، افزود: یکی از نخستین نیازها در حوزه امدادی این است که مردم در صورت بروز حادثه با یک شماره مشترک تماس بگیرند و هرارگان امدادی نباید یک شماره مجزا داشته باشد؛ بنابراین امروز این نیاز احساس می شود که شماره ارگان‌های امدادی مختلف تجمیع شود.

وی با بیان این‌که کنار هم قرار گرفتن این سازمان‌ها مسلما می‌تواند منجر به خدمات بهتری شود، ادامه داد: در اکثر کشور‌ها مردم فقط با یک شماره تماس می‌گیرند و وقت آن رسیده که در کشور ما هم این اتفاق رخ دهد.

داوری گفت: ما در کنار نیروی انتظامی هستیم و این نیرو نیز کمک‌های بسیاری به ما کرده است، به عنوان مثال در حادثه‌ پلاسکو ۱۰روز سخت داشتیم که نیروی انتظامی در کنار ما بود و آن روز‌ها را فراموش نخواهیم کرد. مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران با اعلام این که آرزوی ما این است که همواره حوادث کاهش یابد، تاکید کرد: یکی از ضرورت‌های امروز تهران توجه ویژه به زیرساخت‌ها و بازسازی آنهاست. دراین راستا نیز امدادرسانی به مردم تهران یک ضرورت محسوب می‌شود. داوری تصریح کرد: تهران روزانه در حوزه آب، برق، گاز و تصادفات شاهد حوادث زیادی است. به این خاطر باید تمام تلاش ما به گونه‌ای باشد که امنیت در جامعه بیشتر شود و ایمنی و سلامت شهروندان در حوادث تضمین شود. هماهنگی در این حوزه بسیار حائز اهمیت است و هماهنگی کمک می‌کند تا به مردم، خدمت‌رسانی بهتری صورت گیرد.


با ققنوس همراه شوید: