مهار به‌موقع آتش‌سوزي انبار مكمل‌هاي غذايي

حوادث ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

يك انبار قوطي‌هاي شيرخشك كودك و مكمل‌هاي غذایي در زيرزمين ساختمان سه طبقه‌اي واقع در پامنار تهران شب گذشته طعمه آتش‌سوزي شد.

به گزارش پايگاه خبري ۱۲۵، اهالي محل با مشاهده خروج دود فراوان از زيرزمين يك ساختمان سه طبقه سراسيمه در ساعت ۲۲:۴۹ دقيقه ۲۰اردیبهشت۱۴۰۰ با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته و تقاضاي كمك كردند كه ستاد فرماندهي سازمان آتش‌نشاني بلافاصله آتش‌نشانان ايستگاه‌هاي ۴، ۱، ۱۱۵ و گروه امداد و نجات یک همراه خودروهاي پشتيباني را به محل حادثه در خيابان پامنار، كوچه حق‌پرست روانه كرد.

جلال جليلي، افسر آماده منطقه ۵ عمليات سازمان آتش‌نشاني تهران در تشريح اين حادثه بیان كرد: انباري به وسعت ۶۰مترمربع كه محل نگهداري قوطي‌هاي شيرخشك و مكمل‌هاي غذایي بود و در طبقه منفي يك ساختمان سه طبقه‌اي قرار داشت، به علت نامعلومي آتش گرفته بود.

وي با اشاره به خروج دود بسيار غليظ از زيرزمين اين ساختمان تصريح كرد: آتش‌نشانان با تجهيزات كامل و بستن دستگاه تنفسي در ميان دود شديد وارد زيرزمين شده و به مهار شعله‌هاي آتش پرداختند.

افسر آماده منطقه ۵ عمليات سازمان آتش‌نشاني تهران در ادامه تصريح كرد: آتش‌نشانان با توجه به قفل بودن در ورودي مجبور شدند قفل‌ها را بازكنند و سپس با استفاده از چند لوله آبدهي به مبارزه با آتش‌سوزي مشغول شدند كه در كمترين زمان ممكن توانستند شعله‌هاي آتش را مهار و كاملا خاموش كنند.

وي اضافه كرد: نيروهاي آتش‌نشاني هنگام ورود به انبار و مقابله با آتش، با پيكر مردي حدودا ۳۵ساله مواجه شدند كه بلافاصله وي را به بيرون از زيرزمين انتقال دادند و سپس با تلاش بسيار و با كمك‌هاي اوليه، او را احيا كردند.

جليلي گفت: با حضور يافتن عوامل اورژانس در محل حادثه، نيروهاي آتش‌نشاني بي‌درنگ مرد مصدوم را برای انتقال به مركز درماني تحويل كادر پزشكي اورژانس دادند.

وي در پايان خاطرنشان كرد اين حادثه تلفات جاني نداشت و علت بروز اين حادثه نيز درحال حاضر از طرف كارشناسان سازمان آتش‌نشاني تهران در دست بررسي است.


با ققنوس همراه شوید: