نجات ۱۵شهروند از میان دود و آتش در کارگاه تولیدی مبلمان

حوادث ۱۰ اسفند ۱۳۹۹

با تلاش آتش‌نشانان، ۱۵شهروند که میان دود و آتش کارگاه تولیدی مبلمان گرفتار شده بودند، نجات یافتند. به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، این حادثه ساعت ۰۵:۵۵ دقیقه بامداد ۱۰اسفند۹۹ به سامانه ۱۲۵ اطلاع‌رسانی شد و بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه‌های ۱۲۵، ۳۸ و تیم نجات۵ و خودروی دستگاه تنفسی به سمت شهرک ولیعصر(عج)، میدان سید الشهداء(ع) حرکت کردند.

داوود قلی‌زاده، معاون منطقه چهار عملیات دراین باره گفت: محل حادثه یک ساختمان چهار طبقه ۹واحدی(سه طبقه مسکونی و طبقه همکف و زیرزمین تولیدی مبلمان و کفش) به مساحت ۲۶۰متر مربع بود که مالک با یکسره کردن محیط پارکینگ و حیاط به وسیله ایرانیت فلزی اقدام به برپایی نمایشگاه و تولیدی مبلمان کرده و طبقه زیرزمین را به تولیدی کفش و کتانی اختصاص داده بود.

وی افزود: هنگام رسیدن آتش‌نشانان به محل حادثه، طبقه همکف که نمایشگاه مبلمان بود کاملاً شعله‌ور شده و در حال سرایت به طبقات بالاتر و زیرزمین بود و تعدادی از سکنه نیز درون ساختمان محبوس شده و امکان خروج نداشتند.

وی افزود: نیروهای عملیات بی‌درنگ پس از قطع جریان اصلی برق و گاز کارگاه، با به‌کارگیری دستگاه‌های تنفسی و تجهیزات خاموش کننده از دو جهت به کانون آتش نزدیک شدند و عملیات مهار شعله‌های سرکش آتش را آغاز کردند.

قلی‌زاده تصریح کرد: همزمان گروه نجات پس از مجهز شدن به تجهیزات انفرادی، به جست‌وجو در قسمت‌های مختلف ساختمان و کارگاه پرداختند و موفق شدند ۱۵نفر از ساکنان ساختمان را که میان دود محبوس شده بودند، به محیط امن انتقال دهند.

وی بیان کرد: نیروهای عملیات با تلاش همه‌جانبه خود موفق شدند، این آتش‌سوزی را مهار و به طور کامل خاموش کنند و از سرایت شعله‌های آتش به کارگاه کفاشی جلوگیری به عمل آورند.

گفتنی است، علت بروز این آتش‌سوزی و نیز برآورد دقیق میزان خسارات وارده، در حال حاضر از سوی کارشناسان آتش‌نشانی منطقه۴ در دست بررسی است.


با ققنوس همراه شوید: