ماجرای مصدوم شدن محیط‌ بان بهشهری توسط شکارچی غیرمجاز با آب‌جوش

انجمن ۳۱ مرداد ۱۴۰۲

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران گفت: درگیری بین شکارچی غیرمجاز‌ و محیط‌ بانان منجر به سوزاندن صورت محیط‌ بان شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران درباره ماجرای درگیری شکارچی در بهشهر و سوزاندن صورت محیط‌بان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری در ساری، اظهار کرد: درگیری بین شکارچی غیرمجاز‌ و محیط‌ بانان منجر به سوزاندن صورت محیط‌بان شد.

وی افزود: ماجرا از این قرار بوده که چند نفر از نیرو‌های یگان حفاظت بعد از اطلاع از حضور چند شکارچی غیرمجاز در ارتفاعات هزارجریب بهشهر به منطقه اعزام شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران تصریح کرد: محیط‌بانان یکی از این شکارچیان غیرمجاز را دستگیر کردند اما حین دستگیری شکارچی دیگر، با فلاسک چای به سمت محیط‌بان حمله کرد که متاسفانه محیط‌بان از ناحیه صورت دچار سوختگی شد.

آهنگری با اعلام اینکه متخلف دستگیر و راهی زندان شد، اضافه کرد: همچنین اسلحه فرد ضبط شد و پرونده هم در دادگاه بهشهر درحال رسیدگی است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون چهار نفر از محیط‌بانان در درگیری با شکارچیان مصدوم شدند، تصریح کرد: برخی متخلفان به قانون تمکین نمی‌کنند از متانت همکاران ما سوءاستفاده می‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران با تاکید بر اینکه شکارچیان دست از شکار بکشند، خاطرنشان کرد: این درگیری‌ها تاثیری در اجرای وظایف محیط‌بانان ندارد بلکه با شدت و قدرت درحال انجام وظایف هستیم.


با ققنوس همراه شوید: