آتش سوزی یك كارگاه تولید تینر و رنگ در جاده ورامین

حوادث ۱۴ مهر ۱۳۹۹

آتش‌سوزی كارگاه تولید تینر روغنی و رنگ واقع در جاده ورامین با تلاش چهار گروه از آتش‌نشانان تهران مهار و خاموش شد. به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، در ساعت ۰۹:۲۹ دقیقه صبح۱۴آبان۹۹، شهروندان در تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ از آتش‌سوزی یك كارگاه صنعتی واقع در جاده ورامین محله قلعه‌نو، خیابان ذوالفقاری خبر دادند كه ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی تهران بی‌درنگ آتش‌نشانان ایستگاه‌های ۹، ۱۴ و ۸۶ و گروه امداد و نجات۱۷ را همراه خودروهای پشتیبانی عازم محل آتش سوزی كرد.

فرامرز ثانی‌خانی، افسر آماده منطقه هفت عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران در گزارش اولیه خود بیان كرد: یك كارگاه صنعتی یك هزار مترمربعی با كاربری تولید تینر روغنی، رنگ و ضد زنگ قسمت مسقف آن به وسعت ۱۰۰متر مربع به علت نامعلومی دچارآتش‌سوزی شد كه شعله‌های آتش به سرعت در حال گسترش و سرایت به كارگاه تصفیه روغن در مجاورت آن بود.

ثانی‌خانی خاطر نشان كرد: نیروهای آتش‌نشانان ابتدا از سرایت آتش به كارگاه تصفیه روغن جلوگیری كردند و توانستند در یك عملیات چشمگیر، شعله‌های آتش را پس از گذشت ۹۰دقیقه مهار كنند. وی افزود: خوشبختانه در این آتش‌سوزی هیچ یك از افراد حاضر و كارگران دچار مصدومیت نشدند و آتش‌نشانان نیز پس از مهار شعله‌های آتش و ایمن‌سازی محل آتش‌سوزی به عملیات خود خاتمه دادند.

وی ادامه داد: تینر‌های موجود در محل آتش‌سوزی كه در یك مخزن ۵۰۰لیتری نگهداری می‌شد، به بیرون از كارگاه سرایت كرد كه باعث آتش‌سوزی تعداد زیادی اصله درخت در خیابان شد. افسر آماده منطقه هفت عملیات اضافه كرد: آتش‌نشانان با رعایت موارد ایمنی و پس از مجهز شدن به دستگاه تنفسی به دو تیم عملیاتی تقسیم شدند كه گروهی از آتش‌نشانان در داخل كارگاه و گروه دیگر نیز در بیرون از كارگاه با استفاده از چند رشته لوله آبده و كف‌رسان آتش‌نشانی اقدام به مهار شعله‌های آتش كردند.


با ققنوس همراه شوید: