در آتش سوزي يك منزل مسكوني

حوادث ۰۹ اسفند ۱۳۹۹

خطر انفجار سيلندرهاي گاز و اكسيژن رفع شد

آتش‌نشانان تهران با مهار به موقع آتش‌سوزي يك ساختمان دو طبقه مسكوني در شمال تهران، از بروز انفجار سيلندر‌هاي اكسيژن، گاز و اسيتيلن در داخل اين منزل جلوگيري شد.

به گزارش پايگاه خبري ۱۲۵، در پي تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبني بر بروز آتش‌سوزي در يك منزل مسكوني، ستاد فرماندهي آتش‌نشاني تهران بلافاصله آتش‌نشانان ايستگاه ۱۰۵ و ۶ را ساعت ۱۲:۴۲ دقيقه ظهر ۹اسفند۹۹ به محل حادثه در تجريش، خيابان دربند، خيابان ميري اعزام كرد و آتش‌نشانان نيز در مدت زمان كمتر از ۳ دقيقه در محل آتش‌سوزي حاضر شدند.

محمد رزاقي، فرمانده آتش‌نشانان ايستگاه ۱۰۵ در باره جزیيات اين حادثه بیان كرد: با رسيدن نيروهاي آتش‌نشاني به محل حادثه مشاهده شد پشت در ورودي ساختمان مسكوني دو طبقه، مقداري لوازم منزل دچار آتش‌سوزي شده است.

وي اضافه كرد: در بررسي اول نيز معلوم شد داخل اين آتش‌سوزي، علاوه بر لوازم منزل، تعدادي سيلندراكسيژن، استيلن و همچنين سيلندر ۱۱كيلويي گاز مايع وجود دارد كه هرلحظه احتمال مي‌رفت با حرارت مستقيم ناشي از اين آتش‌سوزي، اين سيلندرها منفجر شوند كه قطعا علاوه بر تخريب ساختمان، جان آتش‌نشانان را نيز به خطر مي‌انداخت.

اين فرمانده آتش‌نشاني تاكيد كرد: با توجه به حساسيت موضوع، آتش‌نشانان به‌سرعت با استفاده از تجهيزات كامل و دستگاه‌هاي تنفسي همزمان با جست‌وجو در طبقات اين ساختمان، به مهار آتش و خنك كردن سيلندرها اقدام كردند.

رزاقي خاطرنشان كرد: خوشبختانه با حضور به موقع و سرعت عمل آتش‌نشانان در مهارآتش‌سوزي از انفجار سيلندرها و سرايت آتش به طبقات بالا جلوگيري شد.

وي با اشاره به اين كه علت بروز اين حادثه هم اكنون توسط كارشناسان آتش‌نشاني منطقه در دست بررسي است، اعلام كرد: خوشبختانه دراين آتش‌سوزي به هيچ‌كس آسيب جاني نرسيد و آتش‌نشانان بعد از ايمن‌سازي كامل محل حادثه، تذكرات ايمني لازم را به مالكان داد.


با ققنوس همراه شوید: